HVA SM/WRE 125 2007- (EU 3): Justering av TPS og eksosventil
Autolæring av TPS og eksosventiler:
Dette må gjøres etter reparasjon på forgasser og eksosventiler. Systemet må nullstilles.
- Batterispenning må ikke være under 12volt
- Oljetank full
- Monter kontakt (8000A9751) til diagnostikk (ECU) kabel (grønn/svart-blå). Kabel ligger ved batteriet under setet
- Skru ut justeringsskrue for tomgang på forgasser, juster så at det ikke er slakk på eksosventilens vaier
- Slå på tenning
- Med gassen på minimum, trykk på stoppknappen, den røde lampen ”oil” vil blinke fortere. Når lampen blinker normalt, slipp knappen
- Med gasshåndtaket på 100%, trykk på stoppknappen, den røde lampen ”oil” vil blinke fortere. Når lampen blinker normalt, slipp knappen
- Eksosventil-regulering: Trykk på stoppknapp, eksosventil vil åpne og stenge automatisk. Den røde lampen ”oil” vil blinke fortere. Når lampen blinker normalt, slipp knappen
- Slå av tenning og fjern kontakt 8000a9751
- Slå på tenning
- Om den røde lampen ”oil” fortsatt lyser er ikke prosedyren riktig utført. Start fra begynnelsen
- Autolærings-prosedyren er automatisk og omfatter 3 steg (gass 0%, gass 100% og eksosventiler). Det er derfor viktig å følge hele prosedyren om så det kun er reparert én ting (forgasser eller eksosventil)
- Still deretter riktig tomgang
FLERE TIPS FRA VERKSTEDET
HVA SM/TE610e 2007- : Feilkoder
Nøytral lampe blinkerNår motoren står i friNøytral lampe blinker med 2 hurtige blink, går tilbake til fast lys og dette blir repetertIndikerer feil på Efi (Fuel Injection System) For videre feilsøking må diagnostikkprogram brukes (8000a9634 gammelt nr. / 8000h0237...
Cagiva Mito/Raptor 125 2007- (EU 3): Justering av TPS og eksosventil
Auto-læring av TPS og eksosventiler: Dette må gjøres etter reparasjon på forgasser og eksosventiler. Systemet må nullstilles. Batterispenning ikke under 12 volt Oljetank full Monter kontakt 8000a9751 til diagnostikk (ecu) kabel (svart/orange-svart/hvit) kabel ligger...
Justering av for- og bakfjæring
1. SAG Den første og viktigste testen/justeringen er hva vi kaller "sag". "Saget" er kort fortalt det sykkelen synker sammen, fra sykkelen står på løftebukk, - til føreren (fortrinnsvis med kjøreutstyr) sitter "i full tyngde" på sykkelen (med begge hjul på bakken)....
Trenger du utstyr til sykkelen din?
Sjekk ut vår nettbutikk for deler og utstyr.