Vedlikehold og service
Det finnes to måter å drive med motocross / enduro på: Den ene; – fylle drivstoff, og kjøre til det stopper. Den andre; – vaske, passe på tingene – og forebygge kostbare havarier. Det siste er sterkt å anbefale.
Vanlig fornuftig vedlikehold kan være:
– Alltid rent luftfilter, – innsatt med vår filterolje. Dette hindrer uønskede partikler å havne i sylinder og motor. Slurving her kan føre til motorhavari, skifte av stempel og de kostnader dette avstedkommer.
– Gasswiren må gå lett og ikke være slitt eller ligge i bend. «Gassheng» kan være en lite hyggelig opplevelse. Faktisk veldig farlig!
– Riktig olje og mengde på f.eks. forgaffelbeina og motor er viktig. Korrekt og anbefalt olje i bensinen på to-taktere er uhyre viktig.
– Eikene i hjul, kjede og drev bør jevnlig etterses.
Som du forstår ønsker vi ikke å fremstille aktiviteten som bare kjøring. Det ville være å lure deg. Vask og vedlikehold er en del av denne sporten. Har man en far, – en bror eller hjelpsom kamerat som liker servicejobben, – da er man heldig.
FLERE TIPS FRA VERKSTEDET
HVA SMS/WRE 125: Forslag til forgasserjustering
Under spesifiseres forslag til justering av forgasser til Husqvarna SMS / WRE 125 (for racing) Modell: t.o.m. -> 06-modell Delenr. Beskrivelse 80E012041 Main jet 120 -> 130 80B036681 Throttle valve 40 800049525 Fuel nozzle BN 268 Air screw: 1,5 turn ...
HVA SM/WRE 125 2007- : Feilkoder
Ecu 1 = Oljepumpe* Ecu 2 = TPS (sensor på forgasser) Ecu 3 = Luftventil (rett over forgasser) Ecu 4 = Temp.sensor (på toppen) Ecu 5 = Lufttemp.sensor (i luftfilterboks) Ecu 6 = Eksosventiler Ecu 7 = Eksosventilens potensiometer (lav volt) Oljelampen blinker ved...
Cagiva Mito (EU 3): Feilkoder
ECU lagrer feilkoder i minnet. Dette vises av blink i ”mil”-kontrollampen. Blinkingen har ulik frekvens avhengig av type feil. Oljepumpe = 1 langt blink, 1 kort blink Motoren stopper under 3000 rpm TPS = 1 langt blink, 2 korte blink TPS-lokk på forgasseren...
Trenger du utstyr til sykkelen din?
Sjekk ut vår nettbutikk for deler og utstyr.